Rabu, 7 Disember 2011

monolog dalam dalaman sedalamnya.




hati 1:
oh Tuhan.. Ya Allah!!
saat-saat kerja byk begini...
dtg satu angin meletup semua..
masalah laptop ..
dgn sekelip mata shj nikmat laptop putih kesayangan dan printer yg bru
berusia 3 bulan lebih yg selama ni aku jga bgai
anak aku sendiri.. ditarik..
bila di pk mmg boleh bwk stresss..
tak pyh pk sgt lah kan..sabar je lah..
aku kena bertindak pantas
selamatkan MSI aku ni..
ohhhhhh ohhhhhhh ohhhhhhh
menangis dlm ketawa lah gamaknya seminggu ni..

hati 2:
kebahagiaan jiwa hakiki perlu dicari..
sampai bila nak tunggu taufik dan hidayah dtg??
kita sendiri yang kena bertindak.
aku tahu aku tak sebaik sahabat muslimah lain..
berpakaian pun tak tutup sempurna..
aku kena berubah,berhijrah.
tekad dan azam tahun baru Islam kali ini...
aku nak berubah,nak fhm tentang Islam..
semoga Allah memberi petunjuk kpd aku..
bagaimana dgn akhlak aku???
byk yg kena ubah nanti..selesa k?
jgn berfikiran mcm bdk2, Islam itu hebat!Islam itu Indah..
belum cuba belum tahu..
jgn pandai ckp shj,amalnya tak.
perbetulkan niat, Insya'Allah aku Boleh!

hati 3:
exam final dah nak dekat...
masalah byk..
asg ada lg yg tak siap..
nota dlm laptop semua dah hilang lps kna format.
tmpt msuk CD rosak,printer nya format pun hilang,printer tak boleh
sambung dgn laptop MSI nih..cm ner nak print nota?
nanti printer rosak kalau tak guna lama..
ahhh kecamuk juga otak..
tak..aku kena pk alternatif... jgn cpt putus asa!!
kenapa saat ini juga sakit pinggang aku ttbe dtg balik..
ahhhh!!boleh jd stress begini..
tak boleh!aku kena kuat!
exam final 3 minggu lg...
mcm mana nak stdy???
mcm mana nak gigih stdy nih???
aku kena buat solat hajat..
kena kuatkan semangat.. yer...
aku kena lawan perasaan malas.
tak kesian dgn MIE&AYAH k???


Tiada ulasan:

Catat Ulasan