Ahad, 18 Disember 2011

IMPIAN?!

hai.
selamat hari Ahad...hujung2 minggu nih tak tahu nak buat aper..
walhal asg masih ada yg perlu di buat.. aku relax jer bgn lambat hari nih.sbb topup tdo yg smlm baktisiswa..penat giler kot.. lps balik smlm, aku tak tdo sbb tak boleh tdo kalau penat sgt... hurm, lps subuh td, terus aku smbung tdo smpai termimpi2 mcm2.. huhu bkn nak cerita pasal mimpi.. post kali nih sbnarnya nak cerita pasal impian.. semua org ada impian..impian ialah motif knp kita hidup atau apa yg kita nak jd nanti.. ia spt rancangan kehidupan, yg boleh kita jdkan rujukan supaya tak tersasar dari landasan.. org yg tak der impian spt merancang kegagalan.. tp jgn lah pulak kita berimpian smpai jd mcm mat jenin.. hihi impian aku? pertama, tgk kan minat aku yg suka berdebat ni, nak jugak aku menang apa2 event debat.. utk capai kejayaan itu, usaha pelu dilipatgandakan.. Insya'Allah.. kedua, aku nak belajar smpai PHD!haha katakau!tinggi giler impian aku ni.. hurm jika di pk, mmg imposibble sbb tgk aku skunk pun dah la hbis degree di umur 25 thn,bi pun tak bpe nak fasih.. ada peluang ker tak ek.. hurm.. don't think -ve.. ok!bykkan usaha dan berdoa..pasti berjaya.. hurm.. ke3,impian aku, aku nak kahwin! haha ni bkn sbb gatal ker apa.. mmg naluri semua insan pasti lah nak mendirikan rumah tangga.. errr.. ada jgk yg tanya aku ni single ker bercouple?itu semua tak penting.. yg penting, smpai masanya,sampai jodohnya, sampai lah kad kahwin kat rumah kwn2!haha impian aku yg k4, nak peg mekah satu family!!! huhu itu lah impian yg sgt2 aku nak buat.. Ya Allah..pjgkan umur umie,ayah dan adik beradik ku.. semoga ada rezeki utk kami berumrah disana.. impian dah besar, cuma skrg, usaha ke arah mencapainya... harapnya aku tidak cpt berputus asa walau pelbagai ujian dtg melanda.. sekian,hari ahad..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan