Khamis, 28 Julai 2016

mencari semangat

hidup makin tersusun.. alhamdulillah..cuma..hati ni tak tahu la kenapa.. terlalu banyak berfikir mungkin.. sensitif.. cepat je nak menangis. Macam-macam aku fikir.. fikir mengenai masa depan.. fikir tentang tesis...Aku mencari semangat untuk menyiapkan kerja-kerja research. Semoga dipermudahkan.. Oh perasaan ini tidak boleh dilayan.. makin mengambil kira kata-kata orang, makin sedih sebak la dada ni. Jauhkan aku dari berfikiran negatif. Dekatkan aku dengan sifat-sifat mahmudah Ya Allah.. sejak fikir tentang perasaan ini..mcm risau terlebih pulak... dia betul terima aku ker. Dia ikhlas ke. Dia ok ke. Dia sedih ke dengan aku.. AAA.. tak sukooo perasaan ni. Semoga terubat rindu ini ke jalan yang benar.. Lindungi dia.. Lindungi kedua ibu bapaku.. Dan semoga dipermudahkan segala urusanku.. 

Otak dah ligat fikir nak pakai apa nanti kenduri..Apa yang perlu ada untuk hantaran kahwin.... doorgift untuk tetamu.. Hurmmm al masalahnya... aku kekurangan ilmu bab-bab ni.. Kena banyak buat kajian la tengok majlis-majlis orang sebelum ni.. tanya pendapat kakak-kakak.. Tapi.. aduhaiii susah nya nak dengar kata positif dari orang lain lagi-lagi adik beradik sendiri pun aduhaiii tajam sungguh mulut masing-masing. aku ni pun dah bakpo nak sentap menyentap mudah sangat.. Kenapa ye.. adakah aku pun mcm tu masa diaorang mintak pandangan aku? emmm.. mungkin..padan muka aku ler. Persoalan kedua.. doh bakpo aku sungguh sangat nak nikoh ni? hahah lucu plk rasanya. Semoga yang baik-baik sahaja di masa depan. amin.. 

haiii jerawat.. bila nak nyah dari muka aku.. masalah parut jerawat ni bila lerr nk selesai..apa pun syukur la masih boleh bernafas dan diberi nikmat yang pelbagai.. Alhamdulillah.. Perbetulkan niat... positifkan minda dan usaha selagi mampu!!! Insyallah ada jalannya.. Berdoa banyak-banyak.. Yes! Doa tu kan senjata orang muslim? =) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan