Isnin, 24 November 2014

sedih

Untuk menjadi positif, kita kena selalu sebut perkataan yang positif. Sebab? Bila kita keluarkan kata-kata yang baik, positif, hebat, minda kita akan proses perkara yang positif dan digambarkan melalui tingkahlaku kita dengan bertindak menjadi seorang insan yang berakhlak baik, bagus dan hebat.. siapa yang meletakkan garis panduan akan sesuatu hal itu baik atau bagus?Ada pendapat kata, norma masyarakat.. Tapi kena ingat... Kita sebagai umat Islam ada Alquran dan Sunnah.. Percaya dan peganglah dengan apa yang disuruh dan dilarang oleh Allah dan Nabi Muhammad.. pagi ni aku bukan nak bagi tazkirah..Tazkirah maksudnya peringatan... ini cerita semalam dan sebelumnya pun masih juga diri ini pernah disindir, aku sedikit sedih dengan kata-kata begini..seringkali ada je manusia yang mahu mengingatkan aku dengan kisah silam dulu.. "cheyah, dulu mung suko pakai tudung bawal kecik kacing sebelah, sibai sebelah.. hahaha" katanya seseorang.... huhu bukan aku sensitif.. sedih weh... kita punya lah jauhkan dari mengingat memori daun hitam zaman dulu kala.. Manusia suka berubah.. Jangan doakan aku kembali menjadi muslimah yang tak reti jaga aurat! Nauzubillah! 

Jadi, mulai hari ini, aku mahu, aku dan orang sekeliling aku sebut perkataan yang positif je ok! Mari kita semua mengeluarkan aura positif agar kita lebih jadi rajin, lebih baik dari semalam, dan lebih kuat iman dan taqwa! Mari la mari.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan